schema

På måndag är det dags att börja skolan igen. 

Kommentarer
Postat av: vera

Hej! Jag funderar på att åka och studera på Sbcc så jag har lite frågor :)

Vad tycker du om skolan i allmänhet? Känner du några som går teaterlinje på skolan? det är nämligen det jag vill gå och jag undrar om du vet något om den undervisningen eller vad dom tycker. Sammarbetar ni som går film med dom som går teater?
Vad är det bästa respektive sämsta att plugga i usa tycker du?

Lite nyfiken eftersom att jag inte bara är ute efter upplevelsen :).

Tacksam för svar! :)

Svar: Att åka hit och studera är det bästa jag gjort. Nu lär i och för sig alla som åkt hit säga det, men det är sant. SBCC är världens finaste campus och professorerna är professionella (de flesta iaf) ;) Du kommer lära dig grymt mycket mer här än hemma i sverige, utbildningen är på en helt annan nivå. Ja, vi som pluggar film får ha "audition" med teaterlinjen om de och vi vill. Det finns en "casting book" på skolan där du som teaterelev kan berätta lite om dig själv.
Jag vet inte jätte mycket om teaterlinjen men jag har inte hört något dåligt. Du lär nog bli nöjd.
Det är helt klart värt att åka hit. Om du skulle upptäcka att teater linjen inte är din grej så gör det inget, du kommer lära dig så mycket mer av att bara åka hit.
Om du funderar närmare på det här, skriv igen! :) Vill veta om du åker.
Kram
/lisa
Lisa Haraldsson Granbom

2012-08-24 @ 15:06:22
Postat av: vera

Tack så jättemycket! Det låter väldigt bra, jag är nästan säker på att jag åker, jag hör av mig! och om jag har fler frågor med :) Kram

2012-09-05 @ 17:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0