Vampires VS more Vampires

Jag spanade igenom IMDb's lista med TV-serier och vilken rankning var och en hade fått utav tittarna. Medans en del serier med samma "kategori" skillde sig en del mellan rösterna verkar det som om Vampyrtemat klarar det mesta. Alla låg på höga betyg.
 
Vampire Diaries, Moonlight, True Blood och Buffy the vampire slayer är alla serier baserade på vampyrer, men också skilljer de sig en del. 
Buffy (1997-2003) är den äldsta utav dem och för vissa lite av en klassiker. Känske är det därför Buffy med sitt betyg på 8,2/10 ligger över de andra tre. The Vampire Diaries och True Blood kom på delad plats med sitt betyg på 8,1/ 10. 
 
 
Buffy vinner. Är det för att berättelsen är bättre, bättre effekter eller snyggare skådisar? Knappast. Men som jag nämnde tidigare är det lite av en klassiker som många växt upp med och lärt sig älska. Visst, effekterna kanske har lite med betyget att göra, alla vill väl få sig ett gott skratt ibland. ;D
 
Moonlight från 2007-2008 röstades ner till fjärde plats med ett betyg på 7,5/10. Jag tror det kan bero på att serien  bara rullade en säsong och fick aldrig riktigt igång sin karriär. Jag personligen tyckte det var väldigt synd att serien inte fick sig en säsong till, jag menar Alex O´Loughlin och Veronica Mars Jason Dohring i samma serie, kunde det blivit bättre?! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0